La Gare de Lion, estacions de metro, Pantin i l’hotel situat al costat del canal, l’escola Georges Brassens, el Louvre, el vaixell del Sena, els pícnics en llocs mítics, la pujada “esportiva” a la Torre Eiffel. L’Hôtel de Ville, Notre Dame ple de bastides, la consciència ecologista, les càmeres que ens envoltaven registrant els sediments creixents en forma de vivència. La visita a la Sorbona, els tirs de bala de l’alliberació de París, el president de l’acadèmia de París, l’olor d’esperit olímpic per tot arreu…
Fa molt de temps que potenciem la internacionalització de la nostra escola. Sempre ens agrada explicar que ja forma part de la seva idiosincràsia. No ens vam permetre anys d’aturada i, quan tancàvem amb el projecte Comènius, fa set anys, vam començar el Global Scholar.
Però el record de les mobilitats per escoles i ciutats europees ens obligava a intentar-ho de nou. Vam aconseguir, a tall de tast, fer viatges i rebre mestres d’escoles de diferents llocs. Ara tenim vinculació amb escoles fineses, lituanes, daneses, franceses i, fins i tot, mestres de la nostra escola han anat a formar-se en robòtica a Xipre (…)
Però quan posaven la primera lletra dels projectes que fan això possible, la nostra mirada albirava a l’horitzó les mobilitats amb alumnes.
Per això és tan important l’enumeració del començament de text que s’ha gravat a foc als caps dels nostres alumnes de sisè. Per això es compensa tanta feina i tanta dedicació docent. “El regal de saviesa” que deia una de les seves mares que els estàvem oferint compensa qualsevol contratemps dels processos previs. El creixement que aporta voltar sigui per on sigui està sempre garantit. Si, a més a més, la volta la fas per París, el creixement és exponencial.
La vinculació de projectes diferents fa veure com 1 + 1 suma més que dos. Igual que passa amb les diferents formes metodològiques per arribar als aprenentatges. Sense més pretensió que “el regal de saviesa”, l’escola pública Les Acàcies, ha aconseguit cridar l’atenció dels organitzadors del Projecte novaiorquès Global Scholars. Amb l’Erasmus visitaríem París, però a més a més, visitaríem l’escola germana, a través del Global, Georges Brassens. Bloomberg Philantropies, responsable del Global, es trobava per primer cop que dues de les seves escoles s’hi trobaríem físicament. Hem passat cinc dies fantàstics que quedaran recollits en el treball audiovisual que elaborarà l’equip periodístic enviat per a l’ocasió.
Però, sobretot, hem viscut experiències que ens fan sentir orgull d’escola en particular i d’escola pública com concepte que transcendeix la seva definició del diccionari.
Especial agraïment de part de tota la comunitat educativa a la manera d’estar al món i l’escola de la mestra Raquel Hernández Taberner, sense la seva empenta tot això no existiria.