DIA ESCOLAR DE LA NO VIOLÈNCIA I LA PAU

Aquesta tarda  els nens i les nenes de l’escola ens hem trobat al pati per celebrar plegats el Dia Escolar de la No Violencia i la Pau. Entre tots hem fet un mosaic ple de desitjos de Pau i paraules boniques. Aquí us deixem el Manifest i el poema que han escrit els nois i les noies de 6è.

Nenes, nens i mestres de les Acàcies:

Tots els anys celebrem el dia de la Pau el 30 de gener i segurament que us preguntareu per què ho celebrem aquest dia. Doncs un 30 de gener va morir assassinat un home que com nosaltres també desitjava la pau, aquest home es deia Mahatma Ghandi. Per ell, pel seu record i per tots aquells que també lluiten i van lluitar pacíficament per un desig de pau arreu del món celebrem el DIA DE LA PAU.

“No hi ha camí per la Pau, la Pau és el camí”, “és tant important allò que volem aconseguir com la manera com ho aconseguim” deia Ghandi.

Malauradament  estem lluny de viure en un món de pau, perquè no hi pot haver pau si encara en molts llocs de la Terra continua havent-hi tantes formes de injustícia i de violència.

Les guerres, els atemptats, els maltractaments, l’explotació en el treball, la destrucció del medi ambient…, són situacions que estan molt lluny de resoldre els conflictes.

Entre nosaltres, amb els més propers de vegades també vivim situacions de manca de pau: quan som pocs solidaris, quan no ajudem al company més dèbil, quan mirem malament a l’altre, etc.

La PAU és conèixer i valorar les diferències entre persones, independentment de la raó, pensament o sentiment. Si ens acceptem tal com som, si acceptem la diversitat i respectem els costums i les diferents cultures evitarem conflictes.

Tots formen part del mateix món, som persones i som natura; i la falta de respecte no fa altra cosa que destruir el nostre món i la nostra humanitat.

Abans d’acabar us llegirem un poema escrit per nosaltres que es titula Pau.

La Pau celebrem

en molts països,

el 30 de gener

i no sabeu què és.